- Çocukların hareket, beden, zihin, dil, duygu ve sosyal yönden yeteneklerine göre gelişmelerini sağlayacak eğitim ortamı hazırlamak.
- Eğitim faaliyetleri düzenlenirken, çocukların yaşları, ilgi ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak.
- Okul öncesi eğitimin, çocukların sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, yardımlaşma ve paylaşma duygularını geliştirici nitelikte olmasını sağlamak.
- Eğitim faaliyetleri yürütülürken, çocukların kişiliklerini zedeleyici baskı ve kısıtlamalara yer verilmeden, sevgi ve şefkat anlayışı içinde yürütülmesini sağlamak.
- Çocukların temizlik, düzen ve çevre hakkında duyarlı olmalarını sağlamak.
- Dengeli ve düzenli beslenme alışkanlıkları kazandırmak.
- Eğitimin okul – aile işbirliği içinde verilmesini sağlamak